<>

صفحه قبل 1 1 2 3 صفحه بعد

نوشته شده توسط :

ارزیابی اثر اندرکنش خاك سازه بر رفتار سازه نامتقارن نرم پیچشی داراي میراگر جرمی تنظیم شده (TMD)

چکیده
به منظور کنترل و کاهش ارتعاش سازه هاي نامتقارن نرم پیچشی، از ابزارهاي ساده و کارآمدي همچون میراگر جرمی ویژگیهاي دینامیک سازه را به مقدار زیادي ،(SSI) استفاده می شود. مسئله اندرکنش خاك- سازه (TMD) تنظیم شدهدر کنترل SSI نصب شده بر سازه نیز تاثیرگذار است و نادیده گرفتن اثر TMD تغییر داده و در نتیجه بر کارایی سیستمبه برآورد بیش از حد عملکرد این سیستم منجر می شود. بر این اساس در TMD حداکثر پاسخ هاي ساختمانی توسطمقاله حاضر تلاش شد تا به بررسی تاثیر اندرکنش خاك و سازه بر کنترل شتاب و تغییر مکان سازه داراي میراگر جرمی،TMD پرداخته شود. به همین منظور، حالات مختلفی از سازه نامتقارن با محلهاي مختلف نصب (TMD) تنظیم شدهمورد بررسی قرار گرفت و با مطالعات پارامتریک بر روي آن، به OpenSees به صورت مدلسازي عددي در نرم افزاربررسی نتایج حاصله پرداخته شد. نتایج تحقیق نشان داد که بهینه ترین حالت جهت کنترل شتاب لبه در سازه هاي نرمپیچشی، نصب میراگر جرمی تنظیم شده در هر دو لبه سخت و نرم می باشد. همچنین با اعمال اثر اندرکنش خاك-سازه، مقادیر تغییر مکان و شتاب براي هر دو لبه سخت و نرم در حدود 1.5 تا 2.5 درصد افزایش می یابد. همچنیننتایج نشان داد که بیشترین افزایش ناشی از اعمال اثر اندرکنش خاك- سازه، مربوط به نصب میراگر در هر دو لبه درحالت لبه نرم و سخت می باشد. علاوه بر این، بررسی تاثیر خروج از مرکزیت نشان داد که با افزایش مقدار خروج ازمرکزیت، تفاوت خاصی در اثر اعمال اندرکنش خاك- سازه در نتایج مشاهده نمی شود و لذا می توان از اثر آن صرفنظر نمود.

واژه هاي کلیدي:

اندرکنش خاك ساز (SSI)  . سازه نامتقارن نرم پیچشی . میراگر . TMD . خروج از مرکزیت . لبه نرم و سخت

 

 

كنفرانس بين المللي عمران، معماري و مديريت توسعه شهري در ايران تهران (1397)

 

 

 

برای دانلود به ادامه مطلب بروید

 



:: موضوعات مرتبط: دانلود مقالات فارسی (کنفرانس های داخلی) , مقالات مکانیک سنگی و ژئوتکنیکی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود , مفاله , رایگان , اندرکنش خاك ساز (SSI) , سازه نامتقارن نرم پیچشی , میراگر , TMD , خروج از مرکزیت , لبه نرم و سخت ,
:: بازدید از این مطلب : 1051
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 آبان 1402 | نظرات ()

آدرس:مشهد-خیابان رسالت-رسالت 64-مذهبی5-پلاک 11-شرکت مهندسین مشاور پارسیان سازه گستر کانیار-گروه مهندسی IROCK
شماره تماس:اسمعیلی 09381295869 (تلگرام) - 09157330367 آدرس ایمیل:raminesmaeili68@gmail.com
این سایت در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی به ثبت رسیده است و تمامی محصولات و خدمات این سایت حسب مورد دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد همچنین فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اینماد logo-samandehi لوگوی شرکت لوگوی گروه