<>

صفحه قبل 1 ... 3559 3560 3561 صفحه بعد

نوشته شده توسط :

ارائه روشي جديد براي ارزيابي احتمالاتي خواص مهندسي مواد، مطالعه موردي ساختگاه سد و نيروگاه پيرتقي

خلاصه
تعيين خواص مواد طبيعي مانند سنگ و خاك همواره داراي عدم قطعيت هايي است كه از خاصيت ذاتي تغيير پذيري در مواد طبيعي ناشي ميشود و بايستي در طراحي سازههاي مهندسي مانند تونل و حفريات زيرزميني در نظر گرفته شود. اندازهگيري مستقيم تغييرات خواص تودهسنگ سخت و يا غير ممكن است، به همين دليل مهندسان مكانيك سنگ و ژئوتكنيك غالبا از معادلات تجربي و تنها از اطلاعات محدود ميداني براي بدست آوردن خواص مهندسي سنگ و خاك استفاده ميكنند. اين روشهاي تجربي يك مقدار واحد را بعنوان ورودي گرفته و در نهايت يك مقدار خروجي بدست ميدهند، در واقع اين روشها توزيعهاي احتمالي را در نظر نميگيرند. هدف از انجام اين تحقيق بدست آوردن توزيعهاي خواص مهندسي تودهسنگ با استفاده از روش شبيهسازي مونت كارلو ميباشد. براي اينكار توزيعهاي پارامتري مولفههاي ورودي با استفاده از آزمون هاي آزمايشگاهي و نتايج برداشتهاي ميداني و روابط هوك-براون و GSI بدست آمده، و در يك مدل صفحه گسترده وارد شده است. در نهايت با استفاده از سيستم طبقه بندي انجام شبيهسازي مونت كارلو، توزيعهاي خروجي خواص توده سنگ بدست آمده است. بدست آوردن توزيع مولفههاي ورودي در طراحي سازه هاي مهندسي و حفريات زيرزميني، باعث افزايش فاكتور ايمني و طراحي نهايي قابل اطمينان تر و به صرفهتر خواهد بود.

كلمات كليدي:

روش مونت كارلو . شبيه سازي احتمالاتي . @Risk . سيستم طبقه بندي GSI . آزمون نيكويي برازش

نویسندگان :

وحيد اميرپور ، لهراسب فرامرزي ، ويدا لطيف پور

 

پنجمین همایش بین المللی مهندسی ژئوتکنیک و مکانیک خاک (1395)

 

برای دانلود به ادامه مطلب بروید



:: موضوعات مرتبط: دانلود مقالات فارسی (کنفرانس های داخلی) , مقالات مکانیک سنگی و ژئوتکنیکی , ,
:: برچسب‌ها: دانلود , مقاله , رایگان , روش مونت كارلو , شبيه سازي احتمالاتي , @Risk , سيستم طبقه بندي GSI , آزمون نيكويي برازش ,
:: بازدید از این مطلب : 1190
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1395 | نظرات ()

آدرس:مشهد-خیابان رسالت-رسالت 64-مذهبی5-پلاک 11-شرکت مهندسین مشاور پارسیان سازه گستر کانیار-گروه مهندسی IROCK
شماره تماس:اسمعیلی 09381295869 (تلگرام) - 09157330367 آدرس ایمیل:raminesmaeili68@gmail.com
این سایت در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی به ثبت رسیده است و تمامی محصولات و خدمات این سایت حسب مورد دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد همچنین فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد.
اینماد logo-samandehi لوگوی شرکت لوگوی گروه